onsdag 3 oktober 2007

Old School...

Hej,

Idag har jag varit och gjort min femte tatuering hos Par i hjärter. Det är en old school tatuering och motivet är av det romantiska slaget. Jag är supernöjd med resultatet!!! Det är alltid lika spännande att se en idé växa fram till en färdig tatuering. Först presenterar man sin ungefärliga idé till tatueraren och sedan väntar några dagar eller veckor. Därefter är det dags att gå och titta på skissen som har ritats upp och godkänna eller göra några ändringar igen. Dagen man har bokat tid är man förväntansfull och man har sett den ursnygga skissen och vet att det kommer att bli bra, men inte hur det färdiga resultatet blir. Konturerna fylls i och nu är det lite verkligare hur det kommer att se ut, det ser redan toppen ut och man undrar hur det kan komma att bli bättre än så här. Färgen fylls i och helt plötsligt har tatueringen blivit personlig och levande! Jag är alltid lika facinerad när jag ska tatuera mig....Tack Sari!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste fixa digitalkamera så man kan få se sånt där på en gång! Nu kommer jag iofs dit snart..

Linda sa...

annars kan man ju alltid mms:a.....

(funderade på att lägga upp bilden på bloggen, men jag är alltid rädd för att sådant ska plagieras). Går det att skydda bilder mot nerladdning??

Anonym sa...

Den är jätte snygg på bild. Det går ju att skicka bilden till den telefon som vill ha bilden.

/Max

Anonym sa...

Nej, det är i princip omöjligt att skydda bilder. Du kan stämpla dem så de blir omöjliga att använda utan att stämpeln syns. Men varför är du rädd att den ska plagieras?

Linda sa...

Jag förstår inte riktigt med vad du menar med varför, men jag ska svara så som jag tror att du menar (eller når sånt..) =)

Jag tycker att det skulle vara tråkigt att någon tog min bild rakt av och tatuerade på sig själv. Tatueringar ska vara så personliga det bara går, det är iaf min åsikt, speciellt när man har fått någonting uppritat och inte tagit en "Flash"(färdig mall) och tatuerat. Jag uppskattar att man kan dela med sig av idéer och få inspiration till egna tatueringar men i grund och botten när det kommer till kritan vill man ju göra en personlig tatuering (vore tråkigt om man räknar med att vara ensam med sin design och så ser man nån på stan som har en likadan). Jag tycker personligen att det är jättekul att titta på andras tatueringar eftersom dom kan säga saker om den personen. Tatueringar berättar liksom en historia.

Hoppas att det här besvarar din fråga på ett hyfsat sätt iaf. =)