söndag 7 oktober 2007

Singstar med mammuttarna

Hej,

Igår hade jag middags och singstar dejt med min och max mamma.

Klockan fyra ringde det på dörren och mammorna anlände tillsammans (de hade pappa som chaufför under kvällen). Vid dörren serverades en välkomstdrink "Gin och tonic". Medans mammorna smuttade på sin drink lagade jag maten, lax på saltbädd med koktpotatis och stenbitsromssås med färska sockerärtor. Till maten drack vi ett vitt vin som smakade väldigt gott (samma vin som skulle ha serverats på bröllopet), kommer tyvärr inte ihåg vad det heter. Efter maten drog vi igång med singstar och först ut var svenska schlager hits. Det gick bra för mammorna men sångerna på svenska och gärna de av det långsammare slaget föredrogs. Högt över havet, Diggilo diggiley och fyra bugg och en coca-cola hörde till favoriterna. Efter ett och annat betyg från allt mellan tondöv till stjärnskott (jag fick givetvis högre betyg =D ) var det dags att byta skiva. Hits från 90-talet stod näst på tur men på denna skiva var det inte så många låtar som kändes igen så efter ett försök på några av låtarna bytte vi skiva igen (betygen från denna skiva är inte värda att nämna förutom att jag slog Emmas rekord). Nästa singstar skiva var 80-tals hits även denna skiva var svårare för mammuttarna då de flesta låtarna är på engelska men några hittade de iaf som de tyckte om, t.ex. Hallå hela pressen och växeln hallå, hallå. När mammorna hade sjungit sig både nöjda och hesa av utmattning avslutade vi vårat ylande för (denna) kvällen. Önskemål om att få titta på inspelningen från mitt och max bröllop lades fram och så blev det. Under våran singstar kväll serverades mammorna ännu en drink, denna gång en Ragnar. Efter en hel del skrålande och att ha tittat på bröllopsfilmen erbjöd sig mammorna att hjälpa till med disken och det välkomnades även om det kändes lite dumt att diska under festen. Vi avslutade kvällen med en kopp kaffe åt mammorna med en kaka till vid köksbordet och lite tända ljus.

7 kommentarer:

Linda sa...

Jag förblev obesegrad under hela kvällen!!! =D

Så mycket blev det med att slå mig i singstar mamma! Men ni var annars ganska duktiga tycker jag, ni ska iaf vara nöjda med eran insats. =)

Nelzon sa...

Låter som en mysig kväll tycker jag =)

Nelzon sa...

By the way...hoppas du hade en trevlig avslutning på din föedelsedag! Alltid skoj att gå på restaurang ju, sen var ju maten god också =)

Linda sa...

Jag hade en jättetrevlig avslutning på min födelsedag!!! Trevligt sällskap av en bra kompis och riktigt god mat bättre kan det inte bli! =)

Anonym sa...

vi får väl se vilka som vinner när vi har tränat lika mycket som dig.

TACK för en trevlig kväll och för god mat.

vi kan väl göra om det någon gång längre fram och då kan vi ta med Lina också så får hon vara med och yla hon också.(om hon törs)
upp till bevis Lina om du läser det här

Anonym sa...

Tack för en trevlig mammutkväll i ditt o Max mysiga hem. Vackert dukat bord och god mat o dryck.

Tycker också att vi skall "sjung-yla" någon mer gång. Lina, börja träna! Du har inget att förlora.

Anonym sa...

Vi kan nog anta att den anonyme är Lindas mor... Undrar om det finns någon anledning till att det är anonymt? :)