tisdag 16 oktober 2007

Blodtörstiga medier

Hej,

Vill bara uttrycka min ilska mot nyheter och tidningar för deras behov att visa blod. Jag är nu vansinnigt trött på att både tidningar och nyheter känner ett behov av att visa skjutna djur på bild och i tv!!! Pratar närmast om de skjutna björnarna som har varit de senaste veckorna/dagarna. Varför kan man inte bara berätta att björnarna nu har blivit skjutna, måste man visa allt!!! Jag vill inte behöva se en skjuten björn på varenda nyhetssändning. Tro mig det är inte så att jag inte försöker undvika nyheterna man jag vill ju för f-n kunna ha min egen tv igång, det är svårt att undvika alla små nyhetssändningar under dagen när man vill titta på andra program på kanalen ifråga. Jag är iaf glad att jag inte har barn när det är så här det ser ut på tv:n med tanke på att det inte heller spelar ngn roll vilken tid på dygnet man ser en nyhetssändning, och risken att ett barn råkar se en bit av nyheterna runt sex sju tiden är ju inte direkt osannolik. Skärpning!!!!

2 kommentarer:

Nelzon sa...

Hej!
Kan förstå att du tycker det är jobbigt! Tyvärr så visar de ju ofta mycket värre bilder, tycker jag i alla fall. Tragiska bilder på människor som råkat ut för hemskheter först och främst! Brukar inte du kolla på CSI?? Där har de ju minst sagt fasansfulla bilder? Kanske är skillnad om man kollar på nyheter eller fiction! Tyvärr är det nog så att folk i allmänhet blivit mer vana och tåligare gällande våld och liknande. En del kanske vill se sådant =/

Linda sa...

Jo jag vet att det ofta visas riktigt hemska bilder på nyheterna, tycker inte hemska bilder på människor är rätt heller. Det var bara de skjutna björnarna som råkade trigga mig denna gången. Jo jag tittar på NCIS och liknande ibland men det är som du säger inte samma sak med fiction tycker jag. Håller med om att folk i allmänhet nog har blivit tåligare att se hemskheter men någonstans får man ju dra gränsen. En del kanske vill se sådant men jag tycker åtminstone att man kan sända de riktigt hemska sakerna vid en lämpligare tidpunkt på dygnet så att barn slipper se sådant iaf. Ang. att en del vill se sådant så finns det ju spekulationer omkring att vissa njuter av att se andra människor lida för att man då bättre kan uppskatta sin egen tillvaro (se dokusåpor =D). Nej skämt åsido det var nog inte så du menar, utan snarare att det finns en del sjuka människor helt enkelt.