söndag 30 september 2007

Födelsedagskalas 1

Hej,

Igår hade jag mitt första födelsedagskalas, denna gång med mina kompisar. Vi åt tacos och marängsviss med bananer. I födelsedags present fick jag 2st osthyvlar, bladet såg ut som kohuvuden och handtaget/skaftet hade Peter gjort själv i trä. Osthyvlarna är jättefina och det ska bli kul att använda dom. Min andra present fick vi användning av direkt, en Singstar skivan med 80´s hits. Den fick jag av Heli, Åsa och Ylva. På skivan fanns det många bra låtar och våran fortsatta kväll inleddes med 80´s skivan och följdes upp av Helis skivsamling av Singstar och avslutades med min gamla Singstar skiva med 90´s hits. Kvällens stora överraskning var att Peter var riktigt duktig på Singstar och hade förvånansvärt lätt att komma upp i falsett. =) Max gjorde ett bra jobb även om han inte själv tycker det! Efter gästerna åkt hem fick han faktiskt över 6000 poäng på Alice Coopers "Poison".

Kvällen innan hade jag och Max våran mysmiddag med lax och vitt vin. Vi firade bland annat vårat 9 års jubileum då i efterskott eftersom vi inte var tillsammans då. Efter middagen fick jag min födelsedags present av Max, ett par örhängen från Efva Attling som matchar ett halsband jag fick förra året också av Efva Attling. Örhängena föreställer svalor som håller ett hjärta i näbben. I onsdags träffade jag Emma innan hon skulle åka tillbaka till Uppsala och då fick jag min födelsedagspresent av Emma. Det är en mjukisdjurskatt soom heter Kattarina the Cat, hon är hur tuff som helst!!! =)

Första bilden föreställer Kattarina the Cat, andra bilden Singstar 80´s och till sist en bild på halsband från Efva Attling. Det nedersta halsbandet fick jag förra året och det översta halsbandets hänge ser ut som örhängena gör som jag fick i år. Tyvärr har jag ingen bild på presenten jag fick av Peter.
Klockan två idag var det dags för Max att åka upp till Östersund igen, så nu sitter jag här själv igen. Det är alltid lika tomt precis efter att han har åkt..... : (

Tack för alla fina presenter!!! =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ni hade roligt!
Nu har jag också blivit med Singstar! Mattias var måttligt road tills han upptäckte att det var ganska roligt.

Anonym sa...

Inte för att jag kan påstå att Singstar var någon höjdare så hade jag jätteskoj. Musiken i Singstar lämnar en del att önska. :) Ace of Spades och Poison är bra men några fler låtar hade varit skoj. Saknar min lilla snygging.

Linda sa...

Oj, det gick snabbt att skaffa singstar! Tyckte du att det var så roligt? Hade ni redan ett playstation eller fick du köpa det också? Vilken/vilka singstar skivor har du köpt?

Anonym sa...

Jag tyckte att det var roligt nog för att vilja prova det lite till iaf, det är nog inga svårigheter att sälja sen när man tröttnat. PS2 hade vi redan. Jag köpte Rock Ballads.
Som Max säger så lämnar låtarna ofta en del att önska. Tråkigt att det inte finns några skivor som man gillar ALLA låtar på.

Linda sa...

Jo, att det inte är alla låtar man gillar eller ens har hört talas oom är den största bristen med singstar. Fanns det ngra kul låtar på rock ballads då?