lördag 8 september 2007

Häxor, Hemskinredning och Pytonpaj!!!

Hej,
Tänkte börja med att meddela att jag nu har varit gift i två månader med Max!!!! Längtar efter dagen som vi kan komma att bo ihop igen!

Tidigare idag/igår satt jag i skolans datasal och surfade runt lite på nätet för att fördriva tiden under en tre timmars glugg i schemat. På morgonen hade vi haft ett seminarium som behandlade bilderboksanalys. Jag hade valt att analysera Malcolm Bird´s "Häxkonster för praktiskt bruk!" Boken är skriven och illustrerad av samma man och det är verkligen en av de mest underhållande böcker jag äger. Makalöst roliga och komiska bilder! I boken får du lära dig; hemskinredning, att baka mardrömmar och pytonpaj, skönhetstips och självklart även att trolla!


När jag satt i datasalen kom jag på idén att googla Malcolm Bird för att försöka hitta andra saker som han har gjort. Det jag hittade var att han har gjort fler böcker och även en serie som heter "Witch and Spido". Jag tänkte avsluta inlägget med att visa några av hans bilder, serier och en bild på boken "Häxkonster för praktiskt bruk!". Läs, titta, skratta och njut!!!


























1 kommentar:

Anonym sa...

Läckra bilder och skoj serier. Jag förstår att de föll dig i smaken. Älskar dig min snygging och vi ses nästa helg.