onsdag 19 september 2007

Pimp my Volvo

Hej,
Idag har jag varit ute med nya bilen igen. Efter dagens shopping till bilen på Volvo Rolf Ericson, Jula och på Glitter så känns det mer och mer som om bilen är våran. Max tycker nog att bilen mest är präglad av mig på grund av inredningen, men det är faktiskt hans bil också. ;-)


Att bilen blir lite tjejig är ju inte så konstigt med tanke på vem det är som handlar till och kör bilen. Jag kände bara att det ska vara någonting som är roligt och med lite färg, lite ironi kring bilstyling är också roligt. Kan förtydliga att det inte är helt seriöst snygg inrett från min sida utan ett sätt att sätta min egen prägel på bilen, titta och njut! ;-) Förutom detta har jag givetvis fixat en dekoration till backspegeln!
Körningen idag har gått bra, det känns roligt att köra och jag känner mig inte alls lika osäker längre. Fortfarande kvarstår dock att köra mer med bilen själv och att köra mer stadskörning under rusningstid för att ge några exempel. Jag är väl inte heller någon mästare på dragläget och att växla smidigt, men det kommer väl antar jag. Idag var även första gången jag körde med bilen helt själv en stund, annars har jag jämt haft någon passagerare som sällskap. Det var lite läskigt när tanken slog mig att jag satt och körde på egen hand i våran bil för fösta gången. Alla ljud blev super tydliga och jag kände mig lite vinglig en stund men sen gick det av sig själv. När jag slutligen hade parkerat på våran plats och var hemma kände jag mig faktiskt lite stolt över att det går så bra trots att det var så länge sedan jag körde regelbundet.
Det var allt i skrivande stund från en stolt bilägare! *Stolt, glad och en aning mallig* :-0

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bimbo ;)

Nejdå, så länge det är mer svart än rosa är det lugnt! De var fint. Våran är så ful :/

Anonym sa...

Det var jag som sa det där!

Anonym sa...

välkommen i volvoklubben! I love volvo! : D

Linda sa...

Hej, kul att du skriver! :-)

Jaså ni tillhör oxå det stolta släktet av volvo ägare....... = )

Välkommen hem igen förresten!

Anonym sa...

Skitsnyggt!!!
Var får man tag på så läckra rattmuffar o klädsel!!! :)

Linda sa...

På Jula!!