onsdag 5 september 2007

Dalarna - Jämtland


Hej,

Äntligen ett nytt inlägg!!! Anledningen till att det har tagit så lång tid för mig att skriva ett nytt inlägg är att jag har haft en trasig sladd till modemet och därför inte kommit åt internet på ett tag......men nu så har jag bytt ut sladden och allt fungerar igen. Vad har då hänt sedan förra inlägget? Jo, en ny termin på högskolan Dalarna har tagit vid och den här terminen så är det kursen "Barn Kultur och Media" som gäller. Till delkurs ett studerar vi litteratur och bilderböcker för barn, vi ska dessutom tillverka en egen bilderbok eller serie för barn. Inspirationen till min bilderbok kommer givetvis ifrån fantasy och sagovärlden, hittills går tankarna mot något med feér/älvor, just nu så kommer en hel del av min inspiration ifrån disneys faeries som har många fina bilder och påhittiga utföranden.

Jag har också varit i Östersund onsdagen till söndagen förra veckan (eg. Torsdag- Söndag). På onsdag eftermiddag åkte jag och mamma och pappa norrut med husvagnen, natten till torsdagen sov vi i husvagnen på en campingplats strax utanför Hudiksvall Centrum. Innan vi åkte vidare mot Östersund åkte vi in till centrum i Hudik och tittade i några gamla välkända butiker, det var iaf tanken men tyvärr så hade en av mina gamla favorit butiker upphört nämligen Marimba som var en jättehärlig butik. Sjöboden var en annan butik som stod på våran att besöka lista. Inne på Sjöboden som butiken heter hittade jag och mamma en varsin handgjord väska. Efter shoppingturen inne i Hudik åkte vi vidare mot Östersund. Vi var framme lagom till Max skulle ha slutat jobbet men tyvärr blev han tvungen att jobba lite övertid innan han kunde sluta för dagen. Mamma och pappa bodde på Östersunds Camping med husvagnen. På fredagen hyrde jag och Max film, det blev filmerna "Final Destination" och "The good German", båda filmerna var bra. På lördagen gick vi en stund på stan i Östersund och på kvällen åt vi tre rätters middag på Marité som mamma och pappa var snälla att bjuda oss på. Vid ett tiden på söndagen var det ännu en gång dags att lämna Max och Östersund.

I måndags kollade jag upp ännu en gång möjligheterna att plugga färdigt min utbildning på distans. Det visade sig att vissa av mina kurser som jag läser inte är möjliga att läsa på distans, men jag fick också reda på att efter Pedagogiskt arbete II öppnas möjligheterna upp för att läsa på distans så till sommaren/hösten flyttar jag ganska säkert till Östersund. Lite läskigt känns det så klart att flytta till en stad där jag inte känner en kotte ens men samtidigt så är det en otrolig lättnad att veta hur länge till jag och Max måste bo isär, det känns med andra ord jätte skönt att ha ett mål att sträva och längta efter. I can´t wait........

Det var allt i skrivande stund!

P.s. Jag älskar dig Max!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt att ni får bo tillsammans om ett år iaf. :) Då får jag en anledning att besöka Östersund också, men du får banne mig komma till Uppsala först ;)

Anonym sa...

Jag älskar dig med. Jag är glad varje dag (om än tillfälligheter kan påverka en...) eftersom vetskapen finns att vi går mot en liv tillsammans på heltid.