söndag 16 september 2007

Begynnande list beroende....

Hej,

Här kommer ännu en lista. Trevlig läsning!

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
OJ, många är det. Min lägenhetsnyckel, Max lägenhetsnyckel, Cykelnyckel, Bilnyckel, Nyckel till mamma och pappa, nyckel till svärmor. Har oxå en nyckelknippa till tvättstugan.
Vilken svordom använder du mest?
Svårt att säga, det skiftar just nu både i grovhet och beroende på tillfället.
Äger du en iPod?
Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Just nu är den inställd på 10.00, men annars beroer det på när jag ska upp.
Hur många resväskor äger du?
Två mjuka (eg. mina föräldrars) som går att dra på hjul.
Var köper du dina matvaror ifrån?
Oftast från Coop Forum eller ICA Maxi.
Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Ja, men jag måste säga att bilderna från budoir fotograferingen och bröllopsbilderna som Fotograf Patrik Lindström har tagit är jag riktigt nöjd med.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Vet inte men den senaste hyrfilmen jag såg var "The pursuit of Happyness"
Har någon av dina vänner barn?
Ja, genom bekanta som är vänner med min man.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror på hur mycket jag vinner men det blir nog svårt att vinna på lotto eftersom jag aldrig spelar på lotto.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Det tror jag säkert och ibland kan det nog stämma oxå men jag är bara lat när jag själv vill det.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
En hemma bränd samlings skiva.
Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Vanlig mjölk är alltid gott men det är klart att ibland blir man ju sugen på lite O´boy med mjölk. MUMS!
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
My lips are sealed....
Använder du huvtröjor?
Ja det kan vara mysigt ibland.
Kan du vissla?
Ja. Mormor lärde mig det när jag var liten.
Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej.
Vem var den senaste som ringde dig?
Min man Max.
Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Jag tror nog att alla pratar bakom ryggen på alla ibland men oftast är det nog ingenting som är allvarligt menat.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Vadå när jag var liten? Jag har aldrig slutat, älskar att titta på tecknat!
Hur många syskon har du?
Ett. Min lillebror Robert som är tre år yngre än mig.
Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen vad jag vet. Möjligtvis en reklamfilm.
Äger du några band-t-shirts?
Nej.
När flög du senast?
År 2000 på klassresa till Mora, Minnesota i USA.
Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra.
Läser du för skojs skull?
Ja, gärna fantasy.
Pratar du några andra språk?
Ja, yes, oui, sí.
Diskar du din egen disk?
Ja tyvärr.......suck!
Har du gråtit offentligt?
Ja.
Har du en stationär dator eller en laptop?
En uråldrig stationär dator från -98. Max har en laptop via jobbet.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, det är kul att lära sig nya saker.
Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Jag har redan fyra piercingar (förutom öronen) och fyra tatueringar och en femte, absolut inte sista, tatuering på gång.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej jag tycker nog att man kan betala för sig annars känns det bara konstigt. Tror det var så jag och Max gjorde men jag kommer inte ihåg, det var ju ett tag sedan.
Kan du kasta macka?
Nej.
Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Bör väl säga nej till detta eftersom jag är gift men annars har jag ingenting emot tatueringar, försöker få min man att tatuera sig (han har en på gång och tid bokat och allt).
Har du en blogg?
Du tittar på den.
Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Engelska har alltid varit en favorit men jag måste nog säga Drama iallafall.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Öppenhet.
Gillar du din boendesituation?
Nej, det trångt och långt ifrån Max.
Vilken är din favoritfrukt?
Bananer, men en mer exotisk frukt som jag gillar är dadlar.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Njae, men jag försöker att väga produkter emot varandra så att jag kan kosta på mig godis och dylikt ibland. Angående mat är jag egentligen mest glad om jag får i mig någon mat jag gillar och vill ha.
Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
25 år. Det börjar närma sig nu...
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Både ja och nej.
Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Kommer skönt nog inte ihåg det längre så så allvarligt kan det inte ha varit.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet inte men namn dom funderade på var; Cecilia, Maria men tillslut så blev Linda som liknar mormors namn Linnéa och som andra namn heter jag Maria som liknar farmors namn Marianne.
Gillar du senap?
Ja men inte för stark. Apotekets senap på julskinka är en favorit.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja, kanske men det är ingenting jag riktigt funderar på just nu.
Sover du på sida, mage eller rygg?
Ja gärna och länge...........Jag skruvar på mig många gånger på en natt.......fråga Max.
Har du någonsin köpt något från eBay?
Ja, Sagan om ringen extended special boxen med statyerna ( den var slut här i Sverige så vi skickade efter den från USA).
Tycker du om att krama folk?
Ja, men det beror självklart på vem och när.
Skulle du säga att du är trendig?
Nej, det är roligare att ha en egen personlig stil men den går inte att sortera i något fack utan jag har på mig det jag vill från dag till dag.
Äger du en digitalkamera?
Nej, bara genom mobilen men jag vill ha en riktig någon gång.
Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
I vilket fall som helst skulle jag tala om att jag är lyckligt gift men jag skulle nog bli mer smickrad om det var en person jag skulle kunnat vara intresserad av annars. Ett kortare svar; Vänligt avböja men tacka.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Yoda såklart! Annars gillar jag Ewokerna.....söta!
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Dom jag kommer på just nu är Sagan om konungens återkomst (slutet) och Harry Potter och halvblodsprinsen (när Dumbeldore dör). *SNYFT*.
Tycker du att du är attraktiv?
Somliga dagar tycker jag bättre om mig själv än andra dagar om jag säger så.
Vad är du allergisk mot?
Damm tror jag, annars känner jag inte till någonting.
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Ibland, men det är mest för saker som att det bidrar till miljöförstöring, världssvält och en branchutövning som skulle kunna bli innihelvetes bättre. Jag är djurvän och ja jag har dubbelmoral vad gäller somliga av mina åsikter om köttätning, men det är min dubbelmoral!
Vad skulle dina barn heta, pojke & flicka?
Pojke vet jag inte men två flicknamn vi funderat på är Alva och Linnéa efter våra mormödrar.
Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
sätt dig. En kopp te? (Septimus Heap Magi bok ett, av Angie Sage).
Vad har du på dig?
Min Mora Mustangs tröja från USA.
Vad var den senaste musik du lyssnade på?
"The Knife", på min mobil.

Det var slutet på denna lista men det kommer troligtvis flera det var ganska roligt med listor tycker jag. Den här listan har jag kopierat från bloggen http://www.deepedition.com/.

2 kommentarer:

deeped sa...

Trevligt. Och bor i Borlänge ser jag...

Linda sa...

Guilty as charged...Ja jag är borlängebo. Pluggar dock i Falun på högskolan. Kul lista...