måndag 30 juli 2007

What is in a name....

Hej,

I torsdags flyttade en 11 veckor gammal kattunge av hankön in till mig och Max och resten av kattflocken. Han är en svartsilvertabby, den fjärde silverkatten i hushållet (endast RinTin är inte en silverkatt). För ett tag sedan skrev jag om min och Max diskution om vilket namn han skulle få, nämligen Pan eller Ares. I några dagar nu har vi provat namnen fram och tillbaka och idag tror jag att det var så tyckte Max att det nog faktiskt är en Pan trots allt!!! Nu är det istället jag som är osäker på vad han ska heta (?), antagligen har vi funderat så mycket nu att allt verkar fel....men det är bra typiskt mig att inte kunna bestämma mig någon gång. ;-)

(Bilden är några veckor gammal, en nyare kommer senare).

Det här ser jag fram emot just nu

1. Att Max flyttar hem förgått och får ett jobb i närheten.
2. Åka till Östersund med Max, Heli och Dennis (däremot ser jag inte fram emot att behöva lämna Max där).
3. Äta mat med Max och Robert Edén imorgon.
4. Skicka efter kläder från Gudrun Sjödén.
5. Att nya Harry Potter boken ska släppas på svenska.
6. Att nya Harry Potter filmen ska släppas som köpfilm.
7. Att äntligen kunna få hälsa på Emma i Uppsala (inom en snar framtid).

Och många många fler saker det var bara några av sakerna just nu som jag kommer på för stunden utan inbördes ordning (förutom kanske punkt ett förstås).Det får vara slutet på det här inlägget,det är sent och jag måste sova, godnatt!!!
P.S. Titeln på inlägget kommer ifrån William Shakespears "Romeo och Julia".

3 kommentarer:

Nelzon sa...

Hej igen! Sitter och kikar på din blogg lite. Ska susa till jobbet snart =/ Känner inte för det alls! Ser också fram emot att åka till Östersund. Vi måste boka bord på ngn restaurang snart bara. Vi hörs idag om det tycker jag. Ska snacka med Dennnis om det lite =)

Anonym sa...

Vi får väl se om det någonsin BLIR av; det börjar kännas lite hopplöst nu igen när det som vi hade planerat så noga gick åt skogen ;)
Tror vi måste bestämma oss för ett datum, annars blir det aldrig av!

Anonym sa...

Det var förresten jag som såg till att du fick Gudrun Sjödén-katalogen (om du inte redan prenumererade på den). Roligt att du hittade nåt du ville ha!

(titta, andra kommentaren på en dag)