lördag 28 juli 2007

Möhippan

Den 30 juni; Min Möhippa

Dagen började med att det ringde på dörren, det var dags för mig att bli kidnappad. Jag blev ombedd att packa en väska med lite finare ombyte, smink, andra skor, handduk m.m. Jag blev också rekommenderad att ta på mig oömma kläder(?). Därefter blev jag påklädd en skylt med texten "Max Godbit" (Max brukar kalla mig sin godbit ibland...) jag blev även ombedd att ta på mig en hatt som de hade med sig, nämligen en Häxhatt (!) Efter detta så delade vi upp oss i två bilar som styrde sin väg emot ICE i Islingby industriområde. På ICE var det dags för Lasergame (2 matcher, jätteroligt), Sumobrottning (kul men jobbigt efter allt lasergame) och Boxning (mest bökigt och segt). Lasergame spelade vi två matcher, den ena matchen spelade vi alla mot alla och den andra matchen spelade vi i lag. Alla mot alla var faktiskt roligast. Jag och många andra fick verkligen smak för lasergame och tänker nog inom en snar framtid prova på det igen. Efter aktiviteterna på ICE så åkte vi genomsvettiga till Ornäs (Ylva och Åsa till Dalsjö), där vi kunde duscha och fräscha upp oss. Ovetandes om vad som skulle hända här näst så berättades det att vi skulle få besök om ett tag.....(Hanna anslöt sig till möhippan och sedan kom våran mystiske besökare äntligen). Den mystiska besökaren var en kvinna som hade Homeparty försäljning (med leksaker för vuxna). Efter en kul stund i Ornäs så åkte vi in till Borlänge stad för att äta. Bord var bokat på Broken Dreams och där åt vi en god trerätters middag. Tyvärr så var en del tvugna att lämna oss efter middagen men vi andra fortsatte kvällen ett tag till hemma hos Heli.

Tack till er alla som ordnade en rolig möhippa för mig, det var verkligen en jättekul dag med många härliga skratt!!!!!! TACK!!!
Bilder från Möhippan

"Laser-
game"









"Sumo"
"Boxning"











"Homeparty"

"..??"









"Emma"










"Heli å Hanna"

1 kommentar:

Nelzon sa...

Yea, vad roligt vi hade! Fina bilder tycker jag!