onsdag 16 maj 2007

Lunchrast bloggande

Hej,

Sitter just nu och har lite tråkigt på min lunchrast, tänkte att jag kunde göra ett nytt inlägg (var ett tag sedan nu). Vad har då hänt sedan sist? Jo, VFU:n har ordnat sig lite bättre, jag har fortfarande problem med min kordinator på skolan. Jag ringde upp henne och försökte ordna upp saker och ting men hon ville inte lyssna alls på vad jag hade att säga om saken. Men, men...jag försökte iaf. Min handledare däremot hade inte alls några problem med att fortsätta som min handledare. Hon och jag ska träffas till hösten och gå igenom utförandet av min individuella VFU. På högskolan så är det mer än någonsin att göra, bildmappen ska göras klart, jag har två kompletteringar av litteraturseminarium som ska göras, ett grupparbete som inte är klart, en bok som ska läsas och redovisas + ett barnteater grupparbete. Förutom det så har jag bara ett bröllop som ska planeras!!! *Lite panik*

Positivt är att Max kommer hem imorgon vid tvåtiden. Jag längtar! Vi har nästan inte setts på tre veckor nu. Men imorgon så kommer han!!!

Jag tänkte avsluta med att lägga upp två bilder från skolarbeten som jag har gjort. Det är så lite bilder på min blogg. Den första är ett grupparbete under en del av en lektion. Vi hade tema "Vilddjuret" och vi fick bara riva papper ifrån stora papper som vi hade tillverkat tillsammans innan. Så här blev vårat vilddjur att se ut.



Mitt andra skolarbete som jag tänkte visa är min del ur våran långa tidsaxel över teater, konst och musik historia. Jag hade åren 1450- 1500 e.kr. Jag har byggt en kyrka av en kartong och i den finns olika saker som representerar de olika områdena teater, konst, dans och musik historia. T.ex. Tidstypiskt konst av Leonardo DaVinci, ett skådespel om Jesu födelse och en mobilficka på utsidan med plats för min mobil spelandes Gragoriansk musik. Jag hade även en ficka utanpå med plats för små kort med information om tiden och vad som var typiskt inom områdena. Här kommer en bild från våran utställning av tidsaxlarna (alla hade fått en varsin del tilldelad, det här är min del).



Det var allt denna gång. Har inget fyndigt avslutande ord att skriva förutom SLUT!

Inga kommentarer: