tisdag 5 februari 2008

Transport krångel....

Hej,

Idag har jag fått tag på en firma som ska tapetsera och måla om i lägenheten. Under v.10 är det tänkt att de ska vara och renovera i våran lägenhet i Östersund. Jag har också bokat en firma som ska lackera om köksluckorna men där var det lite längre väntetid, den 24/3 skulle dom hämta luckorna för omlackering. Kring helgen den 14/3 är det nu tänkt att vi ska köra flyttlasset från Borlänge och upp till Östersund. Spännande!

Efter att ha blivit glad över att ha kunnat bokat in firmor och dessutom inom en bra tidsram så ringde jag då för att berätta för våran då tänkta lastbilskontakt vilket datum som var aktuellt. Jag fick då veta att vi hade världens otur och att det inte fanns någon lastbil att köra flyttlasset med. Efter det samtalet har jag ägnat större delen av kvällen till att försöka kolla upp olika alternativ för att hyra lastbil och jag har även kontaktat en flyttfirma. Det jag har kommit fram till är att det är otroligt dyrt att flytta långt bort! Riktigt dyrt, närmare bestämt! För tillfället lutar det åt att hyra en lastbil på 22 kubik genom OK/Q8 i ett dygn. Max pappa har erbjudit sig att åka fram och tillbaka med lastbilen på en och samma dag.....inget jag avundas men är dock tacksam för det! Förutom lastbilen blir det nog våran kombi+ släpvagn. Vi satsar på att ta allt flyttlass på en gång istället för att dela upp det då vi kommer att behöva en hel del hjälp att bära av släkt och vänner ( i Östersund, Max jobbarkompisar). Hoppas och tror nu att detta ska ordna sig, men är lite orolig över att vi inte ska få med oss allting på en gång. Annars tycker jag mest att det är typiskt med ytterligare utgifter och att saker krånglar till sig, hoppas att det inte blir något mer nu som kommer oväntat. Vill och behöver även lägga lite pengar på prylar att köpa in för att göra lägenheten beboelig och trevlig möjligast.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi löser problemen och jag ser fram mot flytten. Vi blev lite väl upp i varv i går men det är inga problem som är olösliga.