måndag 4 februari 2008

Flytt/ och ren allmän - STRESS!!!

Hej,

Under förra veckan sade vi precis som Heli och Dennis upp våran lägenhet.

Under helgen har jag varit uppe i Östersund och tittat på tapeter och våran framtida lägenhet. Vi har inte haft några som helst meningsskiljaktigheter om vilka tapeter vi ska ha och det känns bra. De tapeter vi har valt känns väldigt bra och det kommer att bli superfint när det är klart! Lägenheten i dagsläget är väldigt nergången och det är fullt med möbler och folk etc. överallt. Jag är riktigt lättad över att vi får den renoverad! När vi kom till lägenheten slogs jag av att den kändes mindre än vad jag väntat mig från planlösnings skissen, men när jag tänkte efter känns det dock som att detta nog mest beror på alla möbler som står överallt och att det är många som bor där just nu. Visst har vi mycket möbler men vi kommer ju att ha en del yta att sprida dom på då till skillnad från nu, dessutom är vi ju bara två personer. Utsikten från lägenheten är fin och det är på tredje (eg. fjärde) våningen vi kommer att bo på (ja det finns hiss). Utsikten var dock lite svår att upptäcka till en början då alla fönster (i stortsett) var täckta med gardiner och filtar som var fördragna, men när jag lyfte på dom infann sig hoppet om en ljus lägenhet. Balkongen är minst lika imponerande som jag trott, den är som ett eget rum. Hade jag fått välja så hade jag nog tagit och gjort balkongen som en del av vardagsrummet och inte som en separat del men ja ja man kan inte få allt! =)

Min största oro för tillfället ligger i hur jag ska hinna med allt och om allt kommer att vara klart med Östersunds lägenheten i tid som vi vill. Jag, precis som Heli, tycker att det är jobbigt att det snart kommer att komma en massa folk som vill titta på lägenheten i Borlänge (städa!). = ( I övrigt börjar det bli dags att flyttpacka (snart mars ju) och samtidigt ska jag hinna med allt plugg som också det för tillfället stressar upp mig onödigt mycket. Jag försöker säga åt mig då och då att allt kommer att ordna sig och att jag visst kommer att hinna med..., trots det kommer jag på mig själv med att inte hinna andas ibland. Pust! Om det är någon som har lite tid över så är du/ni mycket välkomna att ordna upp min vardag. Städa, plugga, packa......you name it, I need you!

Är annars tro det eller ej GLAD över att vi äntligen har en lägenhet på gång, det är bara skönt att få skriva ner sin stress och få lite nyttigt utlopp för saker och ting!!! =D

Inga kommentarer: