fredag 8 augusti 2008

Trevligt besök x2!!!

Hej,
Samma dag som jag blev faster fick jag besök efter jobbet av en gammal kursare som jag läste Skapa och kunskapa med vt -07, Mie heter hon. Efter att jag slutat på jobbet åkte jag ut till Frösön där hon jobbade (har nu slutat för sommaren). Det var yran vecka just då och det var mycket folk överallt. Jag lyckades dock ta mig ut till Frösö kyrka som ligger nära där hon jobbade då. Utsikten var fantastisk därute! Det var superkul att få träffa Mie igen! Hon var sig lik fast med rött hår istället för svart som det var tidigare. Hon följde med till våran lägenhet och hälsade på i några timmar innan vi körde ut henne till Frösön igen. Tack Mie för ett trevligt besök och ett lika trevligt samtal om allt kring himmel och jord och lite till!!! Här kommer en bild på Mie!
Samma dag på kvällen så fick vi långväga besök av Emma! Vid tio tiden på kvällen åkte jag in och hämtade henne vid tågstationen i Östersund. På kvällen fikade vi lite och pratade tills det var alldeles för sent egentligen, men det var det värt! På fredagen följde Emma med mig till jobbet på Jamtli och spenderade en del av tiden med mig på dagiset och en del av tiden ute på området.

På lördagen åkte vi in till stan och gick runt på yran området och trängdes med en massa människor. Vädret var inte det bästa den dagen men annars alldeles lagom för att gå runt på stan. Emma köpte ett halsband, jag en ring och Max en skjorta och en t-shirt! När vi kom ner till hamnen så var det en konsert på gång! Vi hade lyckats komma precis i tid för Amy Diamonds gratis konsert! =P

Innan vi åkte hem så stannade vi vid videobutiken och hyrde två filmer. "The Librarian 2" och "Dark water" (den asiatiska). Den första var definitivt någonting jag inte skulle rekommendera. Den andra som jag fruktade att den skulle vara jätteläskig var faktiskt inte alls så läskig som jag hade trott att den skulle vara. Visst hade den sina stunder men det var helt okej. På söndagen innan Emma skulle åka hem igen med tåget så tog vi det mest lugnt och satt och pratade och lyssnade på regnet som smattrade mot rutan.

Det var supertrevligt att träffa Emma igen, denna gången så var ju lägenheten något trevligare att titta på också och det fanns dessutom inga kartonger att lyfta. Jag tog en del fina bilder på Emma och har fina bilder på Emma och mig men av hänsyn så lägger jag inte ut dessa foton i bloggen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amy Diamond WHOAAAAAAAAA!!!!!!


Vad elak jag känner mig som censurerar din blogg ;)

Linda sa...

Så behöver du ju definitivt inte känna och det vet du!!!...hoppas jag iaf.