onsdag 21 november 2007

Äntligen....

Hej,

Äntligen har den nya Harry Potter boken, "Harry Potter och dödsrelikerna" kommit ut på svenska!

Idag åkte jag ner på lunchen för att träffa Heli och äta lunch på café CAAL i bragegallerian. Det blev en varsin tacotallrik (Helis utan salsa). Vi gick upp en trappa och satte oss, tacotallriken var supergod och den bästa jag ätit utanför hemmet. Efter att vi ätit oss måtta och belåtna gick vi in på Akademibokhandeln. Vi började med att gå Harry Potter tipspromenaden som fanns, många av frågorna var faktiskt ganska svåra och vi hade svårt att komma ihåg de rätta svaren (jag mer än Heli som läst böckerna igen mer nyligen). Jag och Heli svarade i stortsett likadant men inte på alla frågorna, ändå fick vi båda nio av tio rätt i slutändan. Nu återstår det att se om vi blir uppringda och meddelade att vi har vunnit något. Första priset skulle vara den nya boken (lite tråkigt eftersom man redan köpt den), andra priset en Harry Potter T-shirt (det bästa av dom tre priserna) och det tredje ett Harry Potter anteckningsblock. Vi får väl se hur det går! =)
Nej nu har stunden kommit och det är dags för mig att öppna boken och försvinna in i Harry Potters värld........

*Öppnar boken vördnadsfullt och myser och börjar läsa de första orden; "De båda männen dök upp ur tomma intet......"*

5 kommentarer:

Anonym sa...

sista delen är jättebra!

Anonym sa...

Väntar med spänning på att få läsa. Skynda och läs. Jag har inget emot att få ta över boken efter helgen när du har varit upp till mig. :)

Nelzon sa...

Har faktiskt inte börjat läsa än!

Becks sa...

harry potter.. pfft! Tacka vet jag novellerna om discworl av terry pratchett!

Linda sa...

Jaja Pratchett i all ära....men man behöver ju inte vara trångsynt mot världens alla underbara ting utan ha plats för dom alla... =P

Harry Potter rules!!! =D