fredag 30 november 2007

The End.......*snyft*

Hej,

Klockan 04.00 natten till torsdagen läste jag de sista sidorna i Harry Potter och dödsrelikerna.....Jag ska inte skriva för mycket för att jag vet att t.ex. Heli och Max inte har läst klart/läst boken ännu. Vill bara skriva att wow vilken spännande bok!!! Det tog mig alltså 7 och en halv dag ungefär att läsa ut boken denna gång. Hade kunnat läsa ut den snabbare men också långsammare...natten till torsdagen hade jag sagt till mig själv att jag inte skulle läsa så mycket utan bara lite grann. Det slutade som sagt med att jag sträckläste från kapitel 26-36, det är 240 sidor där emellan, men jag kunde bara inte lägga ifrån mig boken. Slutligen vill jag bara säga att det är en otroligt spännande och bra bok och att ni som inte har läst boken klart ännu och inte ens har börjat läsa den har en hel del spännande stunder man knappt kan andas att se fram emot. Dock är det en näsduksvarning då det känns mycket sorgligt att det inte kommer att komma fler böcker om Harry Potter att se fram emot. Nu är det däremot filmatiseringarna man får se fram emot istället.

Kom ihåg att inte skriva några spoilers i kommentarerna angående boken.

3 kommentarer:

Nelzon sa...

Hihi, har lite kvar jag! =)

Anonym sa...

Det är väldigt sorligt när man tänker på att det är sista boken, därför har jag dragit ut på det så länge som möjligt. Men jag vet redan vad som händer eftersom jag läst den på engelska i somras. Men jag tror att det kommer känns väldigt tungt när jag läst klart boken på svenska eftersom då kommer det nog slå mig att den verkligen är slut. Det kommer aldrig mer komma någon fler bok. Man kommer aldrig mer få sitta och filura på vad som kommer att hända. Aldrig mer diskutera om Snape är god eller ond. :(

Men jag måste säga att jag är väldigt besviken på epilogen. Jag tyckte inte alls att den var speciellt bra, där hade hon kunnat skriva lite mer och bättre.

Linda sa...

Oj, va kul att en person jag inte vem vem det är har lyckats hitta till min lilla blogg!!! =)

Jag är personligen nöjd med epilogen men jag hade velat veta lite mer om deras liv ( mycket vill ha mer =D ).