fredag 23 november 2007

Min Fredag...

Hej,

Min dag började med att jag försov mig, när jag vaknade första gången bestämde jag mig nämligen för att sängen var alldeles för skön att lämna så tidigt. På grund av det här så kom jag upp lite senare än jag hade planerat från början. Jag gjorde så gott jag kunde för att skynda mig på men när jag kom ut till bilen så fanns ytterligare ett hinder att ordna. Snö, snö och åter snö över hela bilen som var tvunget att ta bort innan jag kunde bege mig iväg. När jag kom ner till stan så lyckades jag hitta en parkering och vid prick klockan 10.00 så klev jag in på moderna salongen täckt av en del snö men iaf i tid till min klippning och slingning av håret. När klockan var ungefär halv tolv satt jag med aluminiumfolie i hela håret och jag började oroa mig för att inte hinna flytta på bilen innan klockan tolv då min parkeringstid gick ut med P-brickan, men som tur var så hann jag bli klar ganska precis så att jag kunde slippa undan parkeringsböter (pust!), fin i håret vart jag också fint vitblond färg vart det och skönt nog så är utväxten borta. Jag flyttade alltså på bilen och sedan fortsatte jag mina ärenden på stan. Först av allt så gick jag och hämtade upp min vinst från Harry Potter tipspromenaden på Akademibokhandeln. Jag hade vunnit en tröja med ett Harry Potter tryck på baksidan. När jag kom dit vart jag förvånad då jag hade räknat med en T-shirt men istället fick en huvtröja med dragkedja. Heli vann också ett pris men hon fick ett Harry Potter klisteralbum vilket känns orättvist eftersom vi hade fått lika många rätt på tipspromenaden (Heli var som jag nämnde tidigare också den som kunde mest och jag kunde få en del hjälp). Här kommer iaf en bild på trycket på tröjan.
Efter att jag hade hämtat upp tröjan så gick jag till café CAAL och beställde en kopp te och en salami och brie baugette (mums!). Jag letade reda på ett bord högst upp och jag måste säga att det verkligen är jätte mysigt där uppe. Ärende två bestod i att hämta upp vårat brudfoto från Guldramen som vi hade lämnat in fotot på inramning till. Det vart jättefint och med en riktigt bra ram till som går i grönt och guld med ett patinerat utseende. Här kommer en bild på fotot uppsatt på väggen hemma i lägenheten ovanför vårat TV-skåp.
Ärende nummer tre var att åka till Djurmagasinet och köpa kattsand, nu var det verkligen svårt att hitta en parkering och jag fick därför krångla en del innan jag hittade en plats. När jag var klar på djuraffären så åkte jag hem till mina föräldrar och väntade på att dom skulle komma hem från jobbet. Jag fördrev tiden framför datorn med hjälp av youtube där jag lyssnade på Amy Winehouse som jag upptäckt att jag gillar (iaf det jag har hört), jag gillade speciellt en låt som hette "Back to black" lyssna på den. När mina föräldrar kommit hem så åkte jag och mamma iväg och handlade på ICA Maxi, sen följde mamma med mig hem och hjälpe mig upp med alla dagens inköp samt hjälpte mig att sätta upp brudfotot på väggen. Vi hade också köpt med oss räkor, vitlöksbröd, aioli och cider som vi mumsade på innan mamma blev upphämtad av pappa. Annars har jag under kvällen spelat lite Tomb raider, tittat på idol (katastrof att Daniel och Amanda var bland de sista, mer säger jag inte om det). Jag har också lyckats äta på tok för mycket godis! Nu väntar att prata med Max och läsa lite mer i nya Harry Potter, sedan är det natti natti.

Inga kommentarer: