torsdag 11 september 2008

Östersund - Borlänge tur och retur

Hej,

I slutet av augusti åkte jag ner på en tisdag till Borlänge. Jag skulle ner för att två av de första dagarna på distans studierna krävde att vi var på plats. Jag skulle också umgås med släkt och vänner, bland annat träffa Tanja för första gången! Max skulle komma ner lite senare i veckan eftersom han var tvungen att jobba och därför komma ner först på fredagen.

I början av veckan bodde jag hos mina föräldrar och hade möjlighet att träffa Tanja för fösta gången. När jag och mamma och pappa hälsade på hemma hos Fam. Östh så sov Tanja för fullt. Efter en stund vaknade hon iaf och ägnade oss iaf lite uppmärksamhet. Hon är väldigt söt men konstigt kändes det allt med en liten bebis i familjen och att den dessutom är min brors gör det ännu konstigare för det är ju trots allt min lillebror! Jag hade med mig två av de många presenterna som jag hade med mig till Tanja första gången eftersom Max ville vara med och ge de han ännu inte hade sett. Tanja fick därför en delfin och en bläckfisk (bläckfisken hade jag gjort själv till Tanja).

När jag var nere i Borlänge hann jag också vara på högskolan och umgås med Heli. Jag har umgåtts med mina föräldrar. När Max kom ner så gratulerade vi Åsa i efterskott, träffade Robert och Lina och Tanja hos mina föräldrar där vi åt middag. Tanja fick då också sina presenter; två tofflor i form av lejon, en "mätsticka" som ser ut som ett lejon, en lila/rosa body med kattsilhuette på, ett par lila byxor och en lila dreggel haklapp. Anledningen till att det vart en del med lejon är ju självklart för att det är ett litet lejon.

På natten till lördagen så hade jag och Max flyttat ut till Romme och till Max mamma. På natten så kom Max syster och Åke från Idre och de skulle sova över för att sedan åka vidare söderut till Åkes föräldrar. På lördag morgonen (alldeles för tidigt) så åt vi frukost tillsammans, efter en mycket lång frukost så gick vi och la oss igen en stund. På eftermiddagen så tvättade vi bilen och på kvällen så träffade vi Heli och Dennis i deras lägenhet, där vi fikade och gratulerade Dennis i efterskott.

På söndagen var det dags att åka hemmåt mot Östersund och hem till katterna igen! På vägen upp så stannade vi i Mora på McDonalds där vi fick med oss en maskot. Vi stannade sedan på vägen upp och fotograferade Strutsen/Emun i trakterna kring Emådalen. Här kommer några av bilderna från när vi senast åkte Östersund - Borlänge tur och retur!

Inga kommentarer: