tisdag 23 september 2008

10 ÅR !!!

Hej,

Nu i helgen firade jag och Max vårat 10 års jubileum som par! Tänk vad tiden går fort.....känns som att det var igår vi träffades fast ändå inte om ni förstår vad jag menar. Den 21 september 1998 träffade jag världens underbaraste partner man kan ha och en av mina absolut bästa vänner!

Vi firade hela helgen med start på fredagen och slutade på söndagen. På fredagen tog Max med sig "kinamat" hem och vi tittade på film och öppnade presenter som vi köpt till varandra. Jag fick en ring från Efva Attling med texten "Pencez de moy", det är gammal franska för "Tänk på mig", av Max. Till Max hade även jag köpt en ring från Efva Attling, med texten "From here to eternity". Kanske lägger upp bilder på dom sen, Max var tvungen att byta till en storlek större och den har inte kommit ännu. Ringarna är jättefina iaf! <3 =) <3

På lördagen så var jag under dagens början tvungen att jobba (Jamtli), bra med pengar men inte så mysigt. När jag kom hem från jobbet så tog vi det lugnt ett tag innan vi gjorde oss iordning för att sedan gå ut och äta. Vi hade bokat bord på Dalwhinnie´s. Till förrätt åt vi gratinerade vitlöksbröd med aioli dipp. Till varmrätt drack vi rött vin och åt Tournedos med grönpepparsås med tuche av Dalwhinnie whisky, potatisgratäng. Till efterrätt åt vi kladdig valhrona tårta med ett stänk av Dalwhinnie whisky och vispad grädde. En oerhört god trerätters middag med andra ord! Vi avslutade kvällen med att hyra film, men som vi var för trötta för att orka se klart den dagen.

På söndagen var jag åter igen tvungen att gå till jobbet men innan dess så dukade vi upp våran egen variant av en hotel frukost. Mums!

Efter jobbet var jag väldigt trött eftersom jag jobbat under en av de stressigaste och folktätaste dagarna hittills med sommaren inräknad. Den dagen så tog jag emot ungefär 400 besökare på dagiset! I somras var en normal dag ungefär 120-130 besökare. Jag var alltså något trött när jag kom hem till Max. Vi åt iaf god mat med kallröktlax, smögensallad, ägghalva och kokt potatis. Vi avslutade kvällen med att titta på filmen vi hyrt dagen innan, "Sweeney Todd", trots bra skådisar så fick filmen fyra av fem möjliga i betyg av oss om jag ska vara generös, egentligen kanske den bara var en trea.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig helg.