söndag 3 juni 2007

34 dagar kvar

Hej,

Idag är det bara 34 dagar kvar till bröllopet!!! Oj, vad tiden går fort. Det är bara en vecka kvar nu i skolan och en del arbeten är kvar som ska lämnas in innan veckans slut. Ett av arbetena har jag bestämt mig för att göra klart under sommaren, det är tråkigt men det har känts mindre stressigt att tänka så om arbetet och att istället fokusera på att få klart resten ordentligt.

Igår var jag och tittade på små kattungar hos mina kusiner. Deras katter kastrerades inte i tid och det resulterade i två kullar med totalt sju kattungar. Min mammas jobbarkompis ska ta två av dom, min bror en av dom och svimma inte nu men jag och Max ska troligtvis ta en av dom. Ja, ja, jag vet att det blir femte katten för oss, men det blir isåfall också den absolut sista. På det viset har dom bara fyra kvar att hitta hem åt (om någon skulle vara intresserad så hör av er till mig). Många kommer nog att ha en åsikt om att vi skaffar en till men jag måste lära mig att lita på att det jag och Max beslutar blir bra och att jag inte behöver någon annans åsikt egentligen. Att inte lyssna på andra är någonting som jag tycker är svårt och många gånger så vållar det mig en hel del oro och bekymmer i onödan. Vi får se hur det blir med en till katt, Max vill träffa katten först men annars hade han inga bekymmer med det hela och det är det viktigaste tycker jag. Drömmen för mig just nu vore om Max fick ett jobb här i trakten och att vi kunde börja leta en större lägenhet för både vår och katternas skull. Hjälp mig att hålla tummarna är ni snälla!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ska bli spännande att kolla på katterna, det ska mycket till om inte missen får flytta in. Ser fram mot vårat bröllop, det känns som att det är något som vi hade gärna gjort för länge sedan. Äntligen blir det av.