lördag 19 juli 2008

Mamma, Pappa och Svärmor på besök i Östersund med omnejd

Hej,

I Söndags kväll kom mina föräldrar och Max mamma upp till Östersund för att hälsa på mig och Max. Mina föräldrar hade med sig husvagnen och sov på Östersunds camping p.g.a. mammas allergi och Max mamma sov hos oss i lägenheten. Mina föräldrar åker nu imorgon förmiddag men Max mamma åkte på Torsdags morgonen med inlandsbanan ner till Mora för att sedan åka vidare till Idre för att hälsa på Max syster och Åke.

Under måndagen jobbade jag och mamma, pappa, Max och Ann-Charlotte passade på att besöka mig på jobbet och gå runt på Jamtli. De var de första att bidra till dagens pyssel; ett stort kollage. Senare fotade vi även slutresultatet av dagens kollage.

Tisdagen var jag ledig. Vi tog en tur på Storsjön med S/S Thomée. Senare på kvällen gick Max och Ann-Charlotte upp till Sky Park.

Onsdagen jobbade jag och Max och mammorna gick på stan och pappa tog det lugnt i husvagnen. Inga foton från den här dagen.

Torsdagen skjutsade vi Ann-Charlotte till tågstationen och vidarefärd med Inlandsbanan. Även denna dagen jobbade jag men på eftermiddagen/kvällen åkte vi till Andersön. På vägen dit stannade vi vid en gammal kyrkoruin. På kvällen efter Andersön blev det jordgubbar och glass i mamma och pappas husvagn! =P

Även på Fredagen jobbade jag och den här dagen blev det inga foton tagna då vi bestämde oss för att ta det lugnt.

Lördagen (idag) åkte vi till Forsaleden och åt middag på Dalwhinnies. Idag sa vi även hej då till mamma och pappa som åker imorgon förmiddag ( foton från den här dagen kommer i nästa inlägg).

Här kommer några av de bilder som vi tagit under veckans äventyr!


2 kommentarer:

Nelzon sa...

Ni verkar ha haft det jättetrevligt =)
Kan tänka mig att det är mysigt med lite besök "hemifrån" när det ju är en bit att åka! Kram =)

Anonym sa...

Visst hade vi det trevligt. Tänk att mina gullungar bor i fjällvärlden. Max o Linda i Östersund och Ann-Sofie o Åke i Idre.