onsdag 16 april 2008

Girl Power!!!!!!

Hej,

I torsdags tog jag bilen och åkte upp till Östersund. Det var första gången som jag har kört så oerhört långt som till Östersund. Faktum är att jag inte ens kört 10 mil i sträck och nu var det då dags att köra 43 mil. Det var lite läskigt och framförallt ensamt i bilen, men med lite musik så kändes det bättre. Väglaget var väldigt varierande på vägen upp, det var allt ifrån bar mark till slask och rent vinterväglag. Det läskigaste var nog ändå slasket och speciellt då jag mötte stora lastbilar på trånga vägar och man kände att hela bilen krängde till och spårade i slasket. LÄSKIGT!!! Hur som helst så tog jag mig hela vägen upp utan några skador men inte speciellt sugen på att köra ner igen inom en snar framtid.

Jag var i allafall uppe där i några dagar och vilade lite och plockade en del med lägenheten, men oj vad lång tid det tar att skruva med alla möbler och plocka med alla kartonger. Trots att man fått en hel del gjort så kan man inte låta bli att tänka på hur mycket det är kvar att göra.

Förutom att plocka med lägenheten så var jag på anställningsintervju under måndagen för ett sommarjobb på Jamtli (länsmuseet). Intervjun gick toppen bra och jag fick så mycket positiva kommentarer och omdömmen att jag säkerligen rodnade till slut. Men annars vill jag trotsa jantelagen och säga det att det gick så jävla bra på den där intervjun! Jag fick en toppenbra kontakt och det kändes verkligen att de ville ha mig för min kompetens och inte för att fylla en plats. Jag kände mig kort sagt väldigt välkommen och för att citera min intervjuare så passar jag som handen i hansken för det där jobbet! Visst blir man lite pirrig och nervös men det är nog bara naturligt och kul. Jag ska jobba i en av deras utställningar som dagisfröken år 1971. Jobbet är en blandning av ett aktörs jobb och en pedagogisk tjänst. Eftersom året är 1971 och jag har fått för mig att alla var trådsmala på den tiden och att jag vet vad det brukar vara för storlekar i en teatergarderob så var jag minst sagt lite orolig över om de skulle lyckas hitta kläder åt mig. Jag delgav dom min oro och blev glatt överrraskad och lättad då hon meddelade mig att museet har egna sömmerskor anställda och att de brukade sy upp kläder till de anställda i historieland varje sommar efter behov. Jag kommer alltså att få kläder uppsydda till mig efter mina mått.....fatta vilken lyx för ett sommarjobb!!!!

Efter intervjun mötte jag upp Max och åt en macka och fikade lite på hans skola innan jag åkte ner till Borlänge igen. Även resan ner gick bra, det trots att jag var jätte trött, men för att sammanfatta helgens känslor så är jag förbannat stolt över mig själv för att jag har kört så långt alldeles på egen hand och för att jag blev anställd på plats vid jobbintervjun!!!!! (Får man säga att man är jävligt stolt över sig själv i det här landet? Äsch förresten det skiter jag i just nu!)

Ha det bra och Girl Power till alla läsare!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visar bara mammutten hur man gör.....

Anonym sa...

skönt att det gick bra att köra den långa vägen till Östersund.Jag tycker att du var jätteduktig som körde så långt själv.Men vi kunde inte hjälpa till och köra för vi var ju tvungna att jobba.Jag har haft körkort i många år men aldrig kört så långt på en o samma dag.

GRATTIS till sommarjobbet!

Hoppas att du kommer att trivas med det.

Anonym sa...

Det är skoj att du har fått ett sommarjobb (det innebär ju att jag kan vara lyxhemmaman ;) ). Nu återstår det bara att leta på alla skoj saker jag ska köpa för dina pengar....:) Skämt åsido, det var fantastiskt toligt att du fick jobbet. Hoppas att allt kommer att gå bra. Älskar dig och saknar dig.

Anonym sa...

Grattis igen! kram