måndag 3 december 2007

Min helg

Hej,

I fredags blev jag upphämtad av mina föräldrar kring halv tio, tio tiden på morgonen och vi packade bilen och åkte mot Östersund över helgen. På vägen upp tankade vi i Mora och åt på Sibylla och hade toapaus i Sveg. När vi kom upp till Östersund så stannade vi vid Coop Forum där vi inhandlade lite godis, dricka och toapapper (?!), ja ni läste rätt men det värsta är inte just att vi köpte toapapper för det kan ju tyckas vara normalt att behöva göra, men nej vi köpte toapapper i Östersund och tog med oss det hem till Borlänge (!). En förklaring; min snälla mamma hade tidigare pratat om att Lambi hade tryckt ett jultoapapper men att det hunnit ta slut i Borlänge, varav jag och min mamma bestämde oss för att köpa det i Östersund och ta med oss det hem till Borlänge.

Efter att jag och mamma lämnat av pappa i Max lägenhet så gick jag och mamma till hotellet inne i stan som de skulle bo på och checkade in så att det var gjort (de bodde på hotell Zäta, samma hotell som Heli och Dennis bodde på när de var i Östersund i höstas). När vi kom tillbaka till Max lägenhet hade Max hunnit komma hem ifrån jobet och vi åkte iväg och köpte pizza. Max hade fått en pizzeria rekommenderad som gjorde stenugnspackade pizzor i vedugn så det var där vi beställde pizzor på fredagen. Pizzorna var goda och hade fräscha ingredienser men jag kan inte låta bli att tycka bättre om ATA`s pizzor här i Borlänge. När mamma och pappa åkte till hotellet tittade jag och Max på den nya Harry Potter filmen och tände lite ljus och bara tog det lugnt resten av kvällen.

På lördagen mötte vi upp mamma och pappa på stan för att julhandla men pappa fick snabbt ont i knäna så han gick till hotellet medan jag, mamma och Max gick runt på stan och julshoppade. Pappa mötte senare upp oss för att följa med och fika. När vi fikat klart gick mamma och pappa till hotellet och jag och Max gick för att avklara Max andra ärende för dagen, nämligen för att köpa nya vinterskor åt Max (nya jeans hade redan avklarats tidigare). Efter shoppandet var det skönt att vila en stund i Max lägenhet innan det var dags för att möta mamma och pappa på Dahlwinnie där vi bokat bord klockan sju på kvällen. Alla bestämde sig för att äta samma sak nämligen Tournedos med grönpeppersås och potatisgratäng (mamma tog rödvinssås istället för grönpepparsås), till efterrätt åt vi en slags choklad tårta med grädde (kommer inte ihåg vad tårtan hette). Efter maten drack pappa och Max lite whisky och jag och mamma drack jul xider... Här kommer bilder ifrån Dahlwinnie.
Efter kvällen på Dahlwinnie gick jag och Max hem till lägenheten och kollade på filmen Troja som redan hade börjat (sett den tidigare), en bit in i filmen var det för ovanlighetens skull jag som somnade och inte Max. På söndagen fikade vi i Max lägenhet innan vi begav oss hemåt mot Borlänge kring ett tiden. Tog lite bilder från Max lägenhet som kommer här;På vägen hem så stannade vi precis som på vägen upp i Sveg och åt på Sibylla och hade toapaus, i Mora tankade vi och jag lånade toaletten på McDonalds. Avslutar med lite fina vinterbilder tagna ifrån bilen på vägen hem ifrån Östersund;
Tack mamma och pappa för resan, fikan och kvällen på Dahlwinnie!!!!
Tack Ann - Charlotte för kattpassning!!!
Tack Heli för att du höll ett vakande öga på bilen under helgen!!! = )

2 kommentarer:

Nelzon sa...

waka, waka! Låter som ni haft en trevlig helg! Roliga vägbilder =)

Anonym sa...

Det var riktigt skoj att ha er här uppe. Men inte brukar väll jag somna till filmer eller? Det blir skoj när vi har en lägenhet att bjuda in folk till här uppe. Saknar dig.