Visar inlägg med etikett Battelstar Galactica. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Battelstar Galactica. Visa alla inlägg

tisdag 5 februari 2008

Cylonagent in Smallville

Hej,

Visst är det förvirrande när man sitter och zappar runt på TV:n och plötsligt ser ett bekant ansikte men på fel plats!? Tidigare idag zappade jag runt på TV:n och serien om Stålis som tonåring dök upp i TV rutan (Smallville alltså). Det var det bästa som erbjöds för tillfället och jag bestämde mig för att titta ett tag. Efter en stund dyker det upp ett bekant ansikte i rutan som jag får onda aningar om och vet bestämt att det inte är en person som går att lita på. Men hur visste jag då det? Jo, efter ett tag går det upp för mig att mannen är cylonagenten Leoben ifrån Battelstar Galactica (en av mina favvo cyloner). Det är alltid lika förvirrande att se en person som du under en lång tid har följt som en viss roll i en TV serie, helt plötsligt på fel plats, i en annan roll och i en annan serie, då han ser precis likadan ut fast med andra kläder. Men det var ganska komiskt att det visade sig att han spelade en av the bad guys med mysko meteorkrafter..........Både komiskt och tragiskt enligt mig!

söndag 13 januari 2008

Battelstar Galactica

Hej,

Jag har precis tittat klart på Battelstar Galactica säsong ett och jag måste bara säga att WOW vilken bra serie!!!

Igår fick jag erbjudandet att låna säsong ett av serien som jag nämnt ovan av Heli och det är jag glad att jag gjorde för jag gillar den verkligen. Jag har som sagt sett klart hela säsong ett på mindre än två dagar! Det jag gillar med serien är att det är en i den härliga genren sci-fi och har ett intressant innehåll med många existensiella frågor och en mängd härliga karaktärer som man får följa på ett spännande sätt som gör att man verkligen får en känsla för karaktärerna. Jag tycker verkligen om mina kära och modiga hjältar och jag tycker verkligen om att inte tycka om de mer tvivelaktiga karaktärerna. Jag tycker om att lida med och tycka synd om de karaktärer det är synd om och jag gillar verkligen den otroligt härliga femme fatale cylonen...Jag ser verkligen fram emot att se säsong två och det lutar starkt åt att jag en dag själv måste köpa serien så bra som den verkligen är. Heli hade rätt om att det är lätt att få ett slags Battelstar Galactica beroende. Jag rekommenderar att ni som inte har sett serien och gillar sci-fi ser den för den är verkligen bra i min mening.Intressant extra notering kan vara att serien jag har sett är remaken av en serie som gjordes första gången redan på slutet av 70-talet.