söndag 26 april 2009

Kattutställning, shopping och vårpromenad

Hej,
Idag (lördag), har jag och Max varit ute på en del äventyr i staden och vi tänkte dela med oss av dessa.

Vi började dagen med att åka till Storsjökattens kattutställning för att titta lite och shoppa åt katterna (vårat mål var främst att hitta en karda till att håra av kattpäls från möbler men det blev lite mer än så). Vi stannade inte så länge på utställningen men vi tittade runt lite och köpte bland annat det vi skulle. Vi köpte en sådan karda som vi var ute efter, en vippa (kattleksak) och två pärmar som man kan organisera katternas stamtavlor och annat som är bra att hålla reda på. Sedan åkte vi vidare till stan för att shoppa lite mera.
På stan kände vi av det härliga vädret och det var mycket folk ute på stan. Första stoppet blev på Game där vi bytte in våran PS2:a med minneskort och två handkontroller mot trådlösa mickar till Singstar, fick dock lägga emellan en del slantar. Annars så hittade Max en del kläder på stan, väldigt fina, lyckades till och med få honom att köpa en huvtröja (han tyckte själv att den var snygg men hade lite problem med gamla fördomar till en början). Max köpte T-shirten, huvtröjan, kalsongerna och shortsen som syns på fotona vi har tagit. Själv köpte jag lite smink och en make up borste på Make up store, dyrt var ordet! Vi stannade även till på Indiska och till min stora lycka så fanns kopparna jag velat ha en stund kvar så vi köpte sex stycken (kopparna matchar äggkopparna vi fick av min mamma i påskpresent). Vi passade på att äta lite lätt på stan lagom kring lunch. Vid det här laget hade jag dock ganska ont i mina fötter då jag lyckats få skavsår av mina skor så vi bestämde oss för att åka vidare. Vi handlade lite mat på ICA och sedan åkte vi hem, plåstrade om mina fötter, åt lite mat, provade singstar mickarna och sedan gick vi ut i solen en stund till på kvällen och fotade lite tussilago och en av de en gång gigantiska snöhögarna som sakta men säkert smälter för var dag. Tog också lite kort på mig och Max och innan vi gick hem så köpte vi en varsin glass.
Nu under kvällen har det blivit lite Robinson på TV:n, vi tittade på en otroligt läskig film som heter 1408, den var väldigt bra och mycket läskig. Efter det så ville jag definitivt inte gå och lägga mig direkt så vi har spelat Robo Rally och druckit te. Avslutar nu framför datorn med att kolla på nya bilder på Yippee som nu är fem veckor och med att skriva detta blogg inlägg. Godnatt från oss!!!

2 kommentarer:

Nelzon sa...

Låter som en mysig dag =)

Mammut sa...

Håller med föregående talare. Skämt åsido.... men verkligen en trevlig lördag.