lördag 7 juni 2008

Where to begin.......

Hej,

Mycket har hänt sen sist jag skrev, men även dessförinnan. Sigge har varit väldigt dålig, ni som läser min blogg kanske kommer ihåg att jag skrev ett inlägg tidigare om att Sigge var dålig och vi inte visste hur han skulle klara sig. Hur som helst så var det illa ett bra tag och väldigt ovisst men sedan blev han bättre och vi började pusta ut. Sedan var han frisk i ungefär en månad innan han fick ett återfall förra torsdagen. Vi blev åter igen oroliga och visste inte hur vi skulle kunna få katten frisk igen.
Vi åkte till veterinären och till en början märkte dom inget fel på honom, när vi kom hem visade det sig dock att han fortfarande var sjuk och vi fick därför åka till veterinären igen. Det var i måndags när han vart inlagd som jag blev uppringd av veterinären och hon berättade att det hade helt tagit stopp i urinvägarna och att de var tvugna att antingen operera eller ta bort katten. Självklart vart det en operation. Ingreppet involverade att Sigge fick sin penis amputerad och har nu urinvägar som fungerar mer som en honkatts.
Vi fick sedan hem honom samma dag och inväntade att han skulle vakna till ur narkosen. Till en början såg det ut som att allt var på väg åt rätt håll men under natten så vände det. Jag tittade till honom många gånger under den natten och fortsatte hoppas att han skulle upp och gå när som helst. På morgonen vaknade jag och gick upp och tittade till Sigge och blev då mkt orolig för jag tyckte att han andades ytligt och att han inte reagerade när jag pratade med honom. Jag ringde till veterinären och förklarade läget och slängde på mig kläder och åkte iväg med Sigge. Veterinären förklarade att om de inte hörde av sig under dagen så var det ingen fara och jag kunde hämta honom på eftermiddagen. Jag satt hela den dagen och hoppades att telefonen inte skulle ringa......telefonen ringde aldrig.

I torsdags var jag in med Sigge och tog bort kanylen och katetern och nu på torsdag ska vi in och ta bort stygnen. Just nu så har Sigge en plaststrut runt huvudet och äter smärtstillande och antibiotika. Nu hoppas vi att pärsen är över och att allt går och rätt håll och att vi får en frisk katt igen!
På torsdag kvällen var vi ut på stan och tittade på studenter och stans student traditioner. Max träffade en del gamla och nyligen examinerade studenter som hejade glatt på sin gamla lärare. Här följer en bild från rådhus trappan där studenterna brukar samlas vid tolvslaget varje år.Ikväll har vi varit ute och gått i närområdet och tittat på konstverk runt om gångstigarna, vi han dock inte med alla men här följer en del bilder från kvällens promenadrunda.

Må gott i sommarvärmen och drick mycket vatten!!!! =D
Bilder från konstvandringen;
1: Karta över konstverken i Torvalla
2. Solur
3. Häst som reser sig
4. Kommer ej ihåg namnet
5. Max på gunga (ej konstverk....än iaf)
6. Fågel Fenix
7. Vädertempel (med mig i bild)
8. Närbild Vädertempel

1 kommentar:

Nelzon sa...

Voi, voi. Stackars Sigge alltså! Vad skönt att det värsta är över nu, hoppas han frisknar till sig bra! Fina bilder! Ser ut som om ni också har fått lite sommar däruppe =) Kram