onsdag 18 juni 2008

Jamtli del 2

Hej,
Idag har jag fotat ännu en gång på Jamtlis historielandsområde.Denna gången är det dock människor i tidsenliga kläder i diverse miljöer fotade. En del av fotona är blandade med folk ifrån olika tidsperioder eftersom dagens vandring inte var autentisk, men en del av fotona är dock med rätt folk i rätt kläder i rätt miljö.

Idag var det provvandring på engelska och två brittiska turister vart medbjudna för att ge lite respons, då tillfället bjöds. Foto finns även på de brittiska turisterna (ni märker vilka det är) de hette Steve och Rusty (ledtråd; läder). Här kommer iaf alla foton jag tog under vandringen, håll tillgodo så länge sålovar jag att så snart jag kan be ngn fota mig i mina 70-tals kläder i våran dagis utställning från 1971. Invigningen är som jag kanske sagt tidigare på midsommarafton. Ha det gott och gladmidsommar i förskott på er!

OBS! Jag kan ju berätta att de tidsenliga kläderna är ifrån åren 1795,1895, 1942 och 1971 (förutom de moderna kläderna på en del av oss i bild samt Rusty och Steve), det finns även en miljö som är 1950-tal som inte är med i bild. Jag vill dock reservera mig mot om jag skulle ha blandat ihop något av årtalen eftersom det är många år att hålla reda på som ny på Jamtli, det ska dock stämma ganska bra.

2 kommentarer:

Nelzon sa...

Vad intressant det ser ut, man blir nyfiken och vill veta mer! Var det "er" folkabuss på bilden? Kram

Anonym sa...

Häftigt sommarjobb! Hoppas allt är bara fint annars också.