Hej,Igår hade jag middags och singstar dejt med min och max mamma.
Klockan fyra ringde det på dörren och mammorna anlände tillsammans (de hade pappa som chaufför under kvällen). Vid dörren serverades en välkomstdrink "Gin och tonic". Medans mammorna smuttade på sin drink lagade jag maten, lax på saltbädd med koktpotatis och stenbitsromssås med färska sockerärtor. Till maten drack vi ett vitt vin som smakade väldigt gott (samma vin som skulle ha serverats på bröllopet), kommer tyvärr inte ihåg vad det heter. Efter maten drog vi igång med singstar och först ut var svenska schlager hits. Det gick bra för mammorna men sångerna på svenska och gärna de av det långsammare slaget föredrogs. Högt över havet, Diggilo diggiley och fyra bugg och en coca-cola hörde till favoriterna. Efter ett och annat betyg från allt mellan tondöv till stjärnskott (jag fick givetvis högre betyg =D ) var det dags att byta skiva. Hits från 90-talet stod näst på tur men på denna skiva var det inte så många låtar som kändes igen så efter ett försök på några av låtarna bytte vi skiva igen (betygen från denna skiva är inte värda att nämna förutom att jag slog Emmas rekord). Nästa singstar skiva var 80-tals hits även denna skiva var svårare för mammuttarna då de flesta låtarna är på engelska men några hittade de iaf som de tyckte om, t.ex. Hallå hela pressen och växeln hallå, hallå. När mammorna hade sjungit sig både nöjda och hesa av utmattning avslutade vi vårat ylande för (denna) kvällen. Önskemål om att få titta på inspelningen från mitt och max bröllop lades fram och så blev det. Under våran singstar kväll serverades mammorna ännu en drink, denna gång en Ragnar. Efter en hel del skrålande och att ha tittat på bröllopsfilmen erbjöd sig mammorna att hjälpa till med disken och det välkomnades även om det kändes lite dumt att diska under festen. Vi avslutade kvällen med en kopp kaffe åt mammorna med en kaka till vid köksbordet och lite tända ljus.