Visar inlägg med etikett Harry Potter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Harry Potter. Visa alla inlägg

fredag 30 november 2007

Harry Potter humor

Hej,

Hittade dessa serier om Harry Potter på nätet lägger ut två av de jag hittade. Tyvärr tappade jag bort länken till de andra, men här är iaf de jag hittade.

The End.......*snyft*

Hej,

Klockan 04.00 natten till torsdagen läste jag de sista sidorna i Harry Potter och dödsrelikerna.....Jag ska inte skriva för mycket för att jag vet att t.ex. Heli och Max inte har läst klart/läst boken ännu. Vill bara skriva att wow vilken spännande bok!!! Det tog mig alltså 7 och en halv dag ungefär att läsa ut boken denna gång. Hade kunnat läsa ut den snabbare men också långsammare...natten till torsdagen hade jag sagt till mig själv att jag inte skulle läsa så mycket utan bara lite grann. Det slutade som sagt med att jag sträckläste från kapitel 26-36, det är 240 sidor där emellan, men jag kunde bara inte lägga ifrån mig boken. Slutligen vill jag bara säga att det är en otroligt spännande och bra bok och att ni som inte har läst boken klart ännu och inte ens har börjat läsa den har en hel del spännande stunder man knappt kan andas att se fram emot. Dock är det en näsduksvarning då det känns mycket sorgligt att det inte kommer att komma fler böcker om Harry Potter att se fram emot. Nu är det däremot filmatiseringarna man får se fram emot istället.

Kom ihåg att inte skriva några spoilers i kommentarerna angående boken.

onsdag 21 november 2007

Äntligen....

Hej,

Äntligen har den nya Harry Potter boken, "Harry Potter och dödsrelikerna" kommit ut på svenska!

Idag åkte jag ner på lunchen för att träffa Heli och äta lunch på café CAAL i bragegallerian. Det blev en varsin tacotallrik (Helis utan salsa). Vi gick upp en trappa och satte oss, tacotallriken var supergod och den bästa jag ätit utanför hemmet. Efter att vi ätit oss måtta och belåtna gick vi in på Akademibokhandeln. Vi började med att gå Harry Potter tipspromenaden som fanns, många av frågorna var faktiskt ganska svåra och vi hade svårt att komma ihåg de rätta svaren (jag mer än Heli som läst böckerna igen mer nyligen). Jag och Heli svarade i stortsett likadant men inte på alla frågorna, ändå fick vi båda nio av tio rätt i slutändan. Nu återstår det att se om vi blir uppringda och meddelade att vi har vunnit något. Första priset skulle vara den nya boken (lite tråkigt eftersom man redan köpt den), andra priset en Harry Potter T-shirt (det bästa av dom tre priserna) och det tredje ett Harry Potter anteckningsblock. Vi får väl se hur det går! =)
Nej nu har stunden kommit och det är dags för mig att öppna boken och försvinna in i Harry Potters värld........

*Öppnar boken vördnadsfullt och myser och börjar läsa de första orden; "De båda männen dök upp ur tomma intet......"*