fredag 8 maj 2009

Grattis älskling!!!

Hej,

Idag är det Max födelsedag! Jag och katterna passar på att gratulera på födelsedagen. Eftersom det är Max födelsedag så fick jag önskemål om att jag skulle laga maten idag, så det har jag gjort! Tidigare idag var jag iväg och handlade mat och hämtade ut Max paket på posten. Det var mkt folk redan då på affären så tack och lov att jag inte kom iväg senare, jag vart försenad på grund av att jag väntade på postgången. Tidigare under dagen har jag även mottagit ett blommogram till Max från hans pappa med familj. Väldigt fina blommor!

Till förrätt så blev det en färdigköpt laxbakelse från ICA kvantum. Till huvudrätt så lagade jag iordning; Bakpotatis med räk och ägg röra som serverades med ugnsbakad lax. Recept hittas här; http://www.recepten.se/recept/laxfilee_bakad_potatis_aegg_raekor.html. Till efterrätt har jag bakat iordning en After Eight kladdkaka som ska serveras med grädde. Recept hittas här; http://www.recepten.se/recept/kladdkaka_after_eight.html.

I present har Max fått från mig och katterna ett födelsedagskort och blommor. Två album Kalle Anka Hall of Fame av Max favorit illustratör Don Rosa. Han har redan del ett sedan tidigare så nu fick han del två och tre av mig och katterna. Annars har han fått en del pengar.

Grattis på födelsedagen Max

önskar

Linda och katterna!!!

Max passar på att tacka alla för fina blommor och gratulationer och presenter som han har fått på sin födelsedag!

3 kommentarer:

Lina sa...

Hej! Har lagt ut lite bilder på hallen nu, vi är inte riktigt klara än men nästan!

Ann-Charlotte sa...

Nu har jag skrivit av recepten. Låter jättegott. Hade jag haft After eight hemma så skulle jag bakat kakan omgående. Ägg och räkröran verkade också spännande och användbar vid flera tillfällen. En säker succé på påskbordet tex.
Tack Linda för att du ordnade en så härlig födelsedagsmiddag till min son.

Ceriadwen sa...

Svar:

Tack för kommentaren! Ja, man oroar sig lite för hur det ska gå. Har du kanske några bra tips på hur man lär känna nya människor i en ny stad? Det skulle jag tacksamt ta emot! :D